Komunikace  a  vyjednávání
Dialogy ve hře jsou základem všeho. Díky nim získáte nové členy do svých týmů, dozvíte se o questech, o neprozkoumaných územích, o výskytu lidí… Jejich prostřednictvím také lze nakoupit a prodat různé věci anebo si je nechat opravit. Na to jak z rozhovorů vytěžit maximum ve svůj prospěch, na to se snaží odpovědět právě tato stránka.

 

Osobnosti mluvčích
 
V prvé řadě záleží na tom s kým se setkáváte. Vždy je dobré znát povahu (a případně i další charakteristiky) potkané postavy. Toto lze zjistit v Přehledu Arulcských postav, kde je i blíže rozepsáno jaký mají jednotlivé charaktery význam. Obecně však platí že dobře komunikuje Optimista („Optimist“) a člověk Přátelský („Friendly“); normálně člověk Normální („Normal“) a Individualista („Individualist“), zatímco velice špatně se se jedná je-li člověk Agresivní („Aggressive“), či Psycho („Psycho“) a vůbec nejtragičtější je jednání s osobou Protivnou („Disgusting“) a Arogantní („Arrogant“).
Vedle toho pokud se setkáte s někým Pesimistickým („Pessimist“) či Zbabělým („Coward“), získáte při rozhovoru nejvíc budete-li k nim Strozí („Direct“) a Výhružní („Threaten“).

 

Respekt
 
Pokud po někom něco chcete, není také dobré vyjednávat prostřednictvím nějaké slabé a neschopné postavy. Pro zdar rozhovoru je vedle dobrého charakteru této postavy také důležitá velikost její schopnosti Vedení („Leadership“ - vyjadřuje osobní kouzlo, respekt, vystupování) a Síla („Strength“ - představuje svaly a fyzickou sílu).
 
Chování nehráčských postav při rozhovoru také do značné míry závisí na tom jakou zbraň váš voják drží v ruce. Konkrétně záleží na čísle vyjadřujícím její „Hodnocení“ (viz Pistole, Pušky, Samopaly a Spec. zbraně).
To jaký budí respekt se u nich vykalkuluje z:

[ (vlastnosti „Vedení“ + vlastnosti „Síla“ + „Hodnocení zbraně“ v pravé ruce) / 3 ].

Nyní si proberme co znamenají jednotlivé volby při rozhovoru.
 

Volby při rozhovoru
 
PŘÁTELSKÝ
(„Friendly“)
Být přátelský neznamená nic jiného, než že doufáte, že příjemným vystupováním získáte nějaké informace.
STROHÝ
(„Direct“)
Použijte tento způsob, když chcete jít rovnou k věci. Necitlivé komentáže mohou některé lidi urazit.
VÝHRUŽNÝ
(„Threaten“)
Využijete když budete chtít získat silou nebo zastrašováním od svého protějšku co potřebujete. Nikdo není rád zastrašován, ale alespoň máte možnost získat to co chcete.
DÁT
(„Give“)
Zvolíte-li tuto možnost, pak můžete dát partnerovi nějaký předmět. (Vyvolá panel inventáře.)
OBCHOD
(„Buy/Sell“)
S některými postavami ve hře je možné i obchodovat. L-myší se dávají předměty na „pult“, P-myší zase pryč. (Po dokončení obchodu si nezapomeňte nakoupené zboží posbírat.)
OPRAVIT
(„Repair“)
Je-li při dialogu tato možnost přístupná, pak lze danou osobou požádat o opravu předmětů.
NAJMOUT
(„Recruit“)
Výzva ke spolupráci dává druhé osobě možnost se přidat k vašemu týmu. To většinou to odmítne, ale za pokus to stojí protože někdy podá informaci o někom, kdo se přidat chce.
 
[ZPĚT do MENU]