![]() |
Komunikace a vyjednávání | ![]() |
Dialogy ve hře jsou základem všeho. Díky nim získáte nové členy do svých týmů, dozvíte se o questech, o neprozkoumaných územích, o výskytu lidí… Jejich prostřednictvím také lze nakoupit a prodat různé věci anebo si je nechat opravit. Na to jak z rozhovorů vytěžit maximum ve svůj prospěch, na to se snaží odpovědět právě tato stránka. |
Osobnosti mluvčích V prvé řadě záleží na tom s kým se setkáváte. Vždy je dobré znát povahu (a případně i další charakteristiky) potkané postavy. Toto lze zjistit v Přehledu Arulcských postav, kde je i blíže rozepsáno jaký mají jednotlivé charaktery význam. Obecně však platí že dobře komunikuje Optimista („Optimist“) a člověk Přátelský („Friendly“); normálně člověk Normální („Normal“) a Individualista („Individualist“), zatímco velice špatně se se jedná je-li člověk Agresivní („Aggressive“), či Psycho („Psycho“) a vůbec nejtragičtější je jednání s osobou Protivnou („Disgusting“) a Arogantní („Arrogant“). Vedle toho pokud se setkáte s někým Pesimistickým („Pessimist“) či Zbabělým („Coward“), získáte při rozhovoru nejvíc budete-li k nim Strozí („Direct“) a Výhružní („Threaten“). Respekt Pokud po někom něco chcete, není také dobré vyjednávat prostřednictvím nějaké slabé a neschopné postavy. Pro zdar rozhovoru je vedle dobrého charakteru této postavy také důležitá velikost její schopnosti Vedení („Leadership“ - vyjadřuje osobní kouzlo, respekt, vystupování) a Síla („Strength“ - představuje svaly a fyzickou sílu). Chování nehráčských postav při rozhovoru také do značné míry závisí na tom jakou zbraň váš voják drží v ruce. Konkrétně záleží na čísle vyjadřujícím její „Hodnocení“ (viz Pistole, Pušky, Samopaly a Spec. zbraně). To jaký budí respekt se u nich vykalkuluje z: [ (vlastnosti „Vedení“ + vlastnosti „Síla“ + „Hodnocení zbraně“ v pravé ruce) / 3 ]. Nyní si proberme co znamenají jednotlivé volby při rozhovoru.Volby při rozhovoru |
PŘÁTELSKÝ
(„Friendly“) |
Být přátelský neznamená nic jiného, než že doufáte, že příjemným vystupováním získáte nějaké informace. |
STROHÝ
(„Direct“) |
Použijte tento způsob, když chcete jít rovnou k věci. Necitlivé komentáže mohou některé lidi urazit. |
VÝHRUŽNÝ
(„Threaten“) |
Využijete když budete chtít získat silou nebo zastrašováním od svého protějšku co potřebujete. Nikdo není rád zastrašován, ale alespoň máte možnost získat to co chcete. |
DÁT
(„Give“) |
Zvolíte-li tuto možnost, pak můžete dát partnerovi nějaký předmět. (Vyvolá panel inventáře.) |
OBCHOD
(„Buy/Sell“) |
S některými postavami ve hře je možné i obchodovat. L-myší se dávají předměty na „pult“, P-myší zase pryč. (Po dokončení obchodu si nezapomeňte nakoupené zboží posbírat.) |
OPRAVIT
(„Repair“) |
Je-li při dialogu tato možnost přístupná, pak lze danou osobou požádat o opravu předmětů. |
NAJMOUT
(„Recruit“) |
Výzva ke spolupráci dává druhé osobě možnost se přidat k vašemu týmu. To většinou to odmítne, ale za pokus to stojí protože někdy podá informaci o někom, kdo se přidat chce. |