Speciální způsoby přemisťování
Na této stránce jsou podrobně probrány speciální způsoby přesunů které, i přesto že jsou v boji velice užitečné, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() K tomu, aby vybraný voják vylezl na střechu je nejprve třeba, aby se dostal ke zdi - viz obr. první vpravo (nemusí k ní být otočený čelem). Na střechu se nedá vylézt rovnou (přepnout se pomocí „Tab“ o úroveň výše a poté určit místo kam má aktivní voják dojít) a pro lezení na střechy také bohužel neexistuje žádná klávesová zkratka - tedy pokud neuvažujeme použití „PgUp“ ze stoje (což nedoporučuji v tahovém módu - viz níže).V tahovém módu jsou nejlepšími způsoby buďto stlačení a povytažení L-myši až se objeví symbol zobrazený jako a) na obr. vpravo a nebo použití ikony se symbolem žebříku (případ - b). Oproti opakovanému použití „PgUp“ to má následující výhody:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Potřebujeme-li s vybraným vojákem překonat nějakou překážku (zídka, nízký plot, závora, taras z pytlů s pískem…) pak máme dvě možnosti:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Tento pohyb je téměř životní nutností při bojích v zastavěných oblastech, když nevíme co (nebo spíš kdo) nás čeká za rohem. Chcete-li tedy vyjít zpoza rohu - nejprve se postavte a otočte čelem ke zdi (viz první obr. vpravo). Pak při určování místa přesunu použijte „ALT“ - to dá vašemu vojákovi větší šanci jestliže tam bude čekat nepřítel (pohyb sice bude oproti normálu o 1-2 časové jednotky náročnější, ale můžete přepnout Mód utajení („Stealth mode“) - On/Off - když si budete chtít zajistit čas k návratu). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Couvání se hodí v situacích, kdy narazíme na nepřítele a nechceme (a nebo nemůžeme) útočit. Pak je totiž ústup (za roh), stále čelem ke směru možného přístupu nepřítele, tím nejlepším řešením. Provádí se velice jednoduše - prostě se při výběru cílového místa ústupu použije „ALT“ a voják tam již sám pozpátku dojde.Ústup funguje i v Módu utajení („Stealth mode“) a to ve všech pozicích. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Je nutná v případech kdy je cesta blokována nějakou neovladatelnou osobou (např. členem milicí, nebo civilním bambulou). Výměna místa se může uskutečnit jen tehdy když oba aktéři stojí u sebe a když oba mají (v tahovém módu) dostatek akčních bodů. Lze jí provést dvěma způsoby: a) kurzor z aktivované první postavy přesuneme na druhou a zmáčkneme „X“ na klávesnici; b) postupuje se jako v předchozím případě, ale až se objeví kurzor výměny tak stlačíme L-myš (viz obr. vpravo). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.) Plavání a brodění
Váš tým se na cestě za vítězstvím setká s mnoha obtížemi. Jednou z nich bude i překonávání potoků, řek, jezer a bažin. Ačkoliv to není žádná věda, je dobré si uvědomit že: ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.) Režim běhání
Občas je třeba zaujmout strategickou pozici za nějakým otevřeným prostranstvím, rychle přesunout posily, co nejrychleji opustit nebezpečné místo a nebo se dostat k nepříteli s maximálním počtem akčních bodů zbylých pro útok či kradení. V takovýchto případech je rychlost klíčová - a je třeba použít běh.
NĚKOLIK POZNÁMEK: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Režim tajného pohybu je ve hře životně důležitá věc. Proč? To je jednoduché, hluk vás prozradí, takže všichni nepřátelé budou vědět kde právě váš voják je. A protože většinou bojujete proti přesile…
Takže utajení je velice důležité. Všechny osoby v JA mají různě velkou schopnost tajného pohybu. Její velikost se sice nikde nezobrazuje, ale lze si jí dopočítat z úrovně vojákova zkušenostního Levelu („Exp. Level“) a jeho Hbitosti („Agility“). Například 10. zkušenostní Level dává 40% utajení a 100 bodů Hbitosti zajišťuje dalších 60% utajení.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.) Hromadné přesuny
Při hromadných přesunech pracujeme s vybranými vojáky stejně, jako by se jednalo o osobu jedinou. Jaké jsou tedy možnosti při výběru více postav:
|