Přehlédnutelné drobnosti
Níže je popsáno několik drobností které lze snadno přehlédnout a které pak takto zbytečně kazí plný prožitek hry.
|
1.) Plánování a rušení přesunů
Cestování na delší vzdálenosti je díky mapě jednoduché - stačí přepnout patřičný filtr, ťuknout L-myší na sektor ve kterém jsou najatí vojáci nebo řidiči s dopravními prostředky a z kontextového menu vybrat ty kteří se mají někam přesunout. Kurzor myši se patřičně změní a z výchozího sektoru se začne naznačovat cesta do sektoru nad kterým kurzor aktuálně je. Klikáním levého tlačítka můžete určovat sektory přes které daný tým půjde. Pokud na jeden a ten samý sektor kliknete dvakrát, určí se jako sektor cílový.
Pokud někam chcete vyslat určitý kompletní tým, je další možností kliknout P-myší ve sloupečku CÍL („DEST“) u libovolného člena nějakého týmu. Vybere se tak celý jeho tým a můžete začít určovat cestu stejně jako v předchozím případě.
(Pozn: Má-li se přesunout skupinka v dopravním prostředku, musí do něj nejprve nastoupit…)
Standardně je zvolena nejrychlejší trasa, je-li stlačen SHIFT - použije se trasa nejpřímější. Chcete-li obejít nějaký sektor - vytvořte trasu s více orientačními body.
Zrušit část cesty můžete kliknutím pravého tlačítka na příslušný orientační bod. Celá trasa se ruší klepnutím P-myší na políčko ukazující cílovou oblast přesunu libovolného vojáka z přesouvané skupiny.
(Pozn: Pokud mapu opustíte bez toho aniž byste v ní potvrdili výsledný cíl, vaši muži cestu nezačnou.)
Pokud zamýšlíte provést koordinovaný útok (několik týmů útočí v jednu chvíli na ten samý sektor), umístěte všechny útočící týmy v okolních přilehlých sektorech. Všem týmům zadejte jako cíl cesty napadaný sektor a urychlete čas. Až do sektoru dorazí první tým, čas se zastaví a vy budete dotázáni zda chcete hned útočit a nebo zda chcete počkat na to až dorazí ostatní týmy abyste mohli jejich útoky sladit.
|
2.) Rozprostřená střelba
Žoldák který vlastní automatickou zbraň může střelbou pokrýt i více cílů.
Jak na to?
Nejprve je třeba přepnout zbraň do režimu dávkové střelby („Burst“). Po té co se patřičně
změní zaměřovací kurzor myši jej přesuňte do cílové obasti. Stiskněte a držte levé
tlačítko myši. Jejím tažením se na obrazovce začnou vykreslovat malé křížky (viz obrázek
vlevo) vymezující cílovou oblast.
Rozprostřená střelba začne ihned po uvolnění levého tlačítka myši. Zrušit jí lze stisknutím „ESC“.
|
3.) Používání vozidel
Cestování je nejrychlejší a nejpohodlnější (také nejdražší) s použitím vrtulníku. V případě
že chcete ušetřit, váš tým nechvátá (např. je naplánován noční útok) a chcete se přesunout do
sektoru kam vede cesta - pak se hodí použití pozemních vozidel.
Abyste nechali vybrané vojáky nastoupit do vozidla stačí:
- v obrazovce strategické mapy u nich změňte přidělení na např. „Dopravní prostředek / Hummer“
„(Vehicle / Hummer)“ (musí být ve stejném sektoru).
- v sektorové obrazovce po výběru vojáků stiskněte a držte „CTRL“, symbol
myši se změní na ruku - tu pak přesuňte na vozidlo - změní se na volant (viz obr. vpravo výše) a
pak stačí už jen kliknout. Jakmile vojáci nastoupí, opouští dočasně svoje čety a jejich
zařezení se změní na dané vozidlo.
Abyste některé osoby nechali z vozidla vystoupit, pak buďto:
- v obrazovce strategické mapy u nich změníte přidělení zpět na určitou četu např. „Služba / Četa 2“ („On Duty / Squad 2“).
- v sektorové obrazovce jednoduše klepnete na symbol bezpečnostních pásů ( ) v pozici druhé ruky vojáka.
Při častém ježdění také může vozidlu dojít benzín. Sežeňte si tedy kanystry s benzínem.
Vozidlo se pak natankuje jednoduše - v sektorové obrazovce vložte aktivované osobě do ruky kanystr, přesuňte kurzor
na vozidlo, stlačte pravé tlačítko myši a pozměně kurzoru potvrďte levým.
Bude-li vozidlo se žoldáky napadeno při průjezdu nějakého sektoru, může být poškozeno
nejen vlastní vozidlo, ale i lidé v něm. Pak je tedy třeba vozidlo opravit, aby znovu fungovalo.
Podobně jako se při výběru vojáka v obrazovce sektoru objeví nad jeho hlavou dva proužky signalizující stav zdraví a energie,
objeví se i nad vybraným autem. Zde ale signalizují: - červený - technický stav, - modrý - stav paliva v nádrži. (Například nádrž zmrzlinářské dodávky („Ice Cream Truck“) naplní tři kanystry plné benzínu.)
|
4.) Předávání předmětů
Předměty si mezi sebou mohou žoldáci předávat házením a nebo podáváním. (Stačí L-myší
vzít danou věc z inventáře a přesunout na postavu příjemce. Pod jeho jménem se pak
objeví slovo „pass“ (předat) a nebo „catch“ (chytit). Když je příjemce příliš daleko,
je zšedlý a předání ani hození není možné.)
Jsou-li vojáci v hloučku, nebo v řadě, pak tvoří řetěz, po kterém lze věci posílat (viz obr. vpravo).
(Pozn: když je příjemce nešikovný, může ho hozený předmět i zranit.)
|
5.) Pokládání a odstraňování min
Když má tým projít zaminovanou oblastí, je dobré aby v čele šla osoba zkušená v práci
s výbušninami a s vysokým levelem (má vliv na zjišťování nástrah a pastí)
a nejléte s minohledačkou (detektorem kovů).
Když nějaký voják najde minu, místo označí modrým praporkem (viz obr. vlevo) a čeká
na další instrukce. Aktivujete-li klávesou CTRL uchopovací režim (kurzor se
změní na symbol ruky), pak se můžete pokusit minu vykopat a deaktivovat.
Miny jsou takticky parádní věcička. Je výhodné je zahrabat tam, kde lze předpokládat
průchod nepřátel. Vaši chlapci a členové milicí pak mohou přes takto vámi zajištěná místa
přecházet bez toho aniž by došlo k výbuchu (ale civilisté ne!!!).
|
6.) Proštípání plotu
Probít se do nějakého dobře bráněného oploceného objektu (např. do základny SAM) hlavním vchodem (beze ztrát) je prakticky nemožné. Na tvrdě bráněné objekty a komplexy budov je třeba zaútočit z několika směrů zároveň, na jedné straně třeba odvádět pozornost a ze druhé (nejméně hlídané) se tiše přibližovat. Jak to udělat, když je všude plot?
Řešení je jednoduché. Nejprve si sežeňte štípací kleště („Wire Cutters“) a pak vyrazte do akce.
Až se voják doplíží k plotu, dejte mu do hlavní ruky kleště a stiskněte pravé tlačítko myši. Kurzor se změní na symbol šedých štípajících kleští. Ty pak přesuňte na to místo plotu, kde chcete proštípat průlez. Musíte na plotě najít místo od kterého voják může začít štípat (někde u země). Poznáte ho tak že nad ním symbol štípajících kleští zčervená (viz obrázek výše - 1.). Pak už stačí jen potvrdit levým tlačítkem myši a voják začne s proštípáváním plotu (viz obr. výše - 2.).
Několik poznámek k proštípávání plotů:
- Počítejte s tím, že voják je při proštípávání plotu zranitelnější než jindy - musí u toho totiž klečet (je dříve vidět, snadněji zasažitelný), nemá v ruce zbraň (přerušení spíše získá nepřítel) a navíc ještě dělá hluk (přitahuje pozornost). Z těchto důvodů je dobré, aby pracujícího vojáka jistili alespoň 1–2 jeho spolubojovníci.
- Plot umí proštípat i osoba s minimální dovedností Montér („Mechanical“).
|
7.) Natočení vojáka do požadovaného směru
Klasická standardní akce, ale přesto s ní má mnoho lidí problémy. Pro úplnost uvádím…
Jeden příklad za všechny… Znáte to. Před vámi nepřítel, za vámi svobodná zem. Víte že nepřítel se blíží, jen směrem si nejste 100% jistí. Jeden z vašich vojáků číhá skryt překážkou… hluk zleva - teď určitě ten bastard vyjde ze dveří!! Igor se k nim musí nutně natočit aby spíše získal přerušení jako první!!…
Jak na to? Velice primitivní - čtěte níže.
V režimu reálného času i v tahovém režimu toho dosáhnete stejně, záleží jen na vás zda jste vyznavači klávesnice či myši.
Postup je jednoduchý:
1) Nejprve musíte změnit mód kurzoru myši na „natáčecí režim“. Toho dosáhnete tak že:
- klepnete myší v inventáři vojáka na „natáčecí“ ikonu (viz levá strana obrázku) a nebo;
- stisknete na klávesnici tlačítko „L“.
2) Po té co se kurzor myši změní na dvě šipky otáčející se v perspektivním kruhu, ho umístěte do směru kam chcete aby se voják otočil (viz obrázek - směr ke dveřím) a stiskněte levé tlačítko myši. Kurzor se změní zpět na normální tvar a voják se otočí do požadovaného směru…
V případě že jste si natočení vojáka rozmysleli, můžete kurzor z „natáčecího“ režimu zpět na normální převést buďto stisknutím pravého tlačítka myši a nebo klávesy „ESCAPE“.
|