Boje v zástavbách a dobývání budov
 
A. Odstraňování odstřel. ze střech B. Využívání rohů a střech C. Pronikání do budov a místností
     A1: Hustá zástavba
     A2: Výskyt skrýší
     A3: Otevřená prostranství
     B1: Úkrok stranou
     B2: Číhání za rohem
     B3: Číhání za dveřmi
     B4: Palebná podpora ze střech
     C1: Jištěné vniknutí
     C2: Průnik s využitím kouř. a plyn. granátů
     C3: Odlákání pozornosti
     C4: Vylákání protivníků
     C5: Manipulace s dveřmi
     C6: Nepřítel za průstřelnou překážkou
     C7: Surový útok

 
A.  Odstraňování odstřelovačů ze střech
 
Jedním z nejnepříjemnějších protivníků je odstřelovač na střeše. Při bojovém průzkumu nepřátelského sektoru se proto před ním vždy mějte na pozoru a bez předchozího zajištění nikdy nevstupujte na otevřená prostranství (viz obrázek níže vlevo). Hrozí totiž, že se vaši vojáci stanou až příliš snadnými zářezy na nepřátelských pažbách.

Sniper na střeše Likvidace snipera z úkrytu

Způsob A1:   Hustá zástavba
Abychom takovéhoto protivníka bezpečně odstranili, je dobré nejprve dobýt protější budovu. Tam se pak s vlastním vojákem doplazíme k oknu (zobrazeno na obrázku vpravo). Z leže si voják vždy klekne, vystřelí a než táhne protivník, tak si opět lehne - je tedy třeba si nechat v zásobě alespoň 2 časové jednotky na zalehnutí.

Způsob A2:   Výskyt skrýší
V nouzi nám podobně poslouží jakékoliv překážky (bedny, zídky, haraburdí…). Nevýhody těchto krytů jsou jasné - poskytují menší ochranu a to ještě většinou jen do jednoho směru a navíc obvykle není jednoduché se do těchto skrýší dostat přes nekrytá prostranství (viz obrázek vpravo).

Způsob A3:   Otevřená prostranství
Na případ, kdy je třeba dobýt dobře chráněnou budovu na otevřeném prostranství, nelze aplikovat žádný modelový postup. Hlavními zásadami pro postup pak je: 1) příprava útoku z více směrů, 2) jedna skupina z BEZPEČÍ odvrací pozornost, 3) krytá přepadová skupina útočí z opačné strany a dobývá střechu, 4) přepadová skupina ze střechy kryje útok hlavní části oddílu.

Rozmístění vojáků Následuje praktická ukázka.
Na obrázku vpravo je zobrazena situace, kdy přepadovou skupinu tvoří voják (1), jeho průnik kryje z poza stromů voják (2) a pozornost nepřítele na sebe váží vojáci (3) a (4).
Po té, co se všichni nenápadně rozmístí na svá stanoviště, představení může začít.

  • Voják (3) na sebe (kryt terénní překážkou) několika výstřely přiláká pozornost obránců objektu…
  • …když už se dá předpokládat, že nepřátelé na nebezpečných pozicích se už přesunuli do směru výstřelů, vybíhá voják (1) jištěný vojákem (2) (klávesnice - běh/chůze = „R“/„S“ + vypnout „stealth“ mód - rychlost je důležitější, než utajení).
  • Voják překonává případné překážky (v tomto případě plot z ostnatého drátu) a dobíhá ke zdi (musí to stihnout dříve, než se sniper na střeše stačí přesunout na přivrácenou stranu střechy).
  • Tam dojde pod místo nejblíže předpokládanému výskytu snipera, postaví se čelem ke zdi (aby zbylo po vylezení nahoru v dalším kole co nejvíc času na střelbu) a aby získal max. počet bodů tak 1 kolo bez hnutí čeká (viz obrázek dole vlevo).
  • Likvidace sniperaKdyž už má voják našetřeno maximum dostupných bodů (i s bonusem za nespotřebované body v předchozím kole) tak mu stačí už se jen vyhoupnout na střechu a dávkou jistoty (obr. vpravo uprostřed) zprovodit zlosyna ze světa (obr. vpravo - poslední).

 
B.  Využívání rohů a střech
 
Když se boj s nepřítelem přesune mezi budovy musíte se snažit proti jeho početní převaze využít vše co se jen s výhodou využít dá. A co máte k dispozici? Stěny, střechy, rohy budov, vchody a okna. Níže následuje někoik tipů jak toto vše využít ve svůj prospěch.

 
Úkrok stranou - spatření nepřítele B1:  Úkrok stranou
Tento pohyb je při bojích v zastavěných oblastech téměř životní nutností; pomůže vám předejít mnoha přerušením nepřítele. Provádějte ho také vždy když si nejste jisti co (nebo spíš kdo) vás čeká za rohem.

Chcete-li tedy vyjít zpoza rohu - nejprve se postavte a otočte čelem ke zdi (viz první políčko obrázku) a pak při určování místa přesunu podržte „ALT“. Pohyb je sice oproti normálu o několik časových jednotek náročnější (to můžete snížit vypnutím Módu utajení - „Stealth mode“), avšak bezpečnostní výhody nad touto náročností převažují.
 
TIP: Pokud to situace vyžaduje, nezapomeňte si při střelbě vyšetřit časové jednotky potřebné k návratu. (Většinou je lepší nepřítele za rohem zabít ve dvou tazích - po dvou úkrocích zpoza rohu - než riskovat že po jeho zabití, na které spotřebujete všechny časové jednotky, budete vystaveni střelbě dalších nepřátel kteří se nečekaně objeví.)
 

Vykrývací a vyčkávací postavení za rohem budovy B2:  Číhání za rohem
Když očekáváte příchod nepřátel (např. protože se jim nějaký váš voják ukázal, či jste v daném směru někde způsobili nějaký hluk), když prostě jen nějací vaši muži čekají na to až se další přesunou do požadovaných pozic a nebo když jste prostě jen nepřátelům přichystali past - pokaždé se vždy vyplatí věnovat velkou pozornost rozestavení vojáků za krizovým rohem.

  a) Vykrývací a vyčkávací postavení
Pokud tedy vaši muži vyčkávají, či jen z bezpečí vykrývají daný prostor před rohem, je pro dvoučlennou přepadovou skupinku asi nejvýhodnější postavení zobrazené na obrázku výše vpravo. Mimo to že oba vojáci jsou do značné míry bezpečně skryti před střelbou za rohem, mohou společnou střelbou také část prostoru za rohem vykrývat a navíc jsou postaveni tak že snadno získají přerušuní v případě že zpoza rohu vyjde nepřítel, či nepřátelé, na které pak, k jejich smůle, čeká dvojnásobná palebná síla. Číhací postavení za rohem - past

  b) Číhací postavení
Pokud jste nepřátelům přichystali past je nejspíš ještě výhodnější postavení zobrazené na obrázku vpravo. V takovém postavení uvidí nepřítel vaše vojáky až příliš pozdě na to aby nebyl jeho tah přerušen, takže vy snadno získáte přerušení.

Malé vysvětlující odbočení: V městských sektorech je při různých operacích asi nejefektivnější tým rozdělený na přepadové skupinky po dvou vojácích (v běžných misích je nejspíš nejlepší do těchto skupinek pospojovat skvělé s průměrnými osobami) - pokud jsou zaskočeni několika nepřáteli mají dvojnásobek akčních bodů i palebné síly na zažehnání útoku.

Když se budete držet nastíněné filozofie vzájemného nepřekážení, krytí a spojení palebné síly, snadno si již sami odvodíte alternativní pozice pro jednoho i tři vojáky (větší počet je z hlediska funkce zbytečný).

 
Číhání za dveřmi v budově B3:  Číhání za dveřmi
Na to aby voják sám a bezpečně likvidoval hordy nepřátel nemusí být kdovíjaký střelec, ani nemusí mít žádnou suprzbraň. Úplně stačí jen aby zaujal nějaké na přerušení výhodné postavení. Takovým může například být prostor za dveřmi.
Pokud výstřelem přilákáte nepřátele a schováte se za dveře či průchod (viz bohužel trochu nepřehledný obrázek vpravo) stačí jen vyčkat a pak sázet, třeba i jen z obyčejné pistole, do hlav zjevujících se nepřátel jednu kulku za druhou…

 
B4:  Palebná podpora ze střech
Obdobně jako v předchozím případě, voják umístěný na strategicky výhodné střeše dokáže nepříteli pořádně zatopit. V mnohabudovových zástavbách se proto velice osvědčuje taktika při níž se vždy dobyje nějaká strategicky položená plochá střecha, na které zaujme pozici nějaký dobrý střelec či přepadový tým, který z výšky kryje postup ostatních „pozemních“ členů týmu.
Pokud ovládáte všechny ploché střechy je již jen otázkou času kdy zvítězíte.
Na střeše si počínejte opatrně - je-li váš voják pod soustředěnou palbou tak neriskujte a odplazte se víc od kraje střechy.

TIP:  Nepřítele stojícího pod vámi, těsně u zdi uvidíte až tehdy když se na kraji střechy postavíte - to je ale velmi nebezpečné - a to jak z hlediska přerušení onoho nepřítele tak i z hlediska vystavení se palbě dalších nepřátel. Životně nebezpečný pro vašeho „střešního“ snipera takto postavený protivník není, ale pokud ho přece jen chcete dostat použijte granáty - popojdete-li (v módu utajení!) na střeše kousek stranou, lze je určitého šikmého úhlu (vzhledem k hraně střechy) celkem bezpečně házet dolů.

TRIK:  Situace - nutně potřebujete dostat nepřítele dole u zdi avšak váš střešní sniper jako na potvoru nemá žádné granáty (a nebo je musí šetřit). Doplížíte se s ním až k okraji střechy a pak už víte, že když se postavíte abyste uviděli nepřítele, tak tento ihned získá přerušení a nakouří to do vás. Co s tím lze dělat? Malý trik - vojákovi dejte do ruky něco co může hodit - třeba granát - a pak mu zadejte aby ho hodil někam směrově k nepříteli (klidně i daleko za). On se postaví, připraví se k hodu, když vtom uvidí nepřítele, svůj tah přeruší a čeká na další povely. Vraťte mu tedy do ruky zbraň, vystřelte a pak si zase lehněte (skrčte). Pokud protivník přežil můžete v dalším kole akci úplně stejně zopakovat. Když to budete provádět takto - nepřítel přerušení nezíská.
 
 


 
C.  Pronikání do budov
 
Pronikání do budov a překonávání různých úzkých vchodů a průchodů je věc velice choulostivá. K tomu abyste při tom byli, tváří v tvář nepřátelské přesile, co nejúspěšnější, k tomu vám snad dopomůže několik postřehů níže…

C1:  Jištěné vniknutí
Pokud je třeba proniknout do nějaké významnější budovy ve které lze předpokládat tuhý odpor obránců a nebo pokud je třeba překonat nějaké průchodové dveře v nějaké budově či v podzemí - vždy je třeba klást velký důraz na rozestavení vnikajícího komanda.

Příprava na jištěné vniknutí HLAVNÍ ZÁSADY:

  1. Přes dveře a kritické průchody do neznámých oblastí začínejte pronikat zásadně V MÓDU REÁLNÉHO ČASU a jedině V MÓDU UTAJENÍ.
  2. K daným dveřím stáhněte co nejvíc členů bojujícího týmu - v ideálním případě 4, přičemž další 2 mohou klidně vnikající skupince jistit záda.
  3. Vojáky je dobré rozestavit tak jak je to zobrazeno na obrázku vpravo. Tedy v tomto případě - 4 nejlepší u dveří, ostatní jim kryjí záda.
  4. Předpokládejme že jsou dveře zamčené. U dveří klečí (aby nevadil ve střelbě kdyby náhodou někdo přilákaný hlukem náhle otevřel právě odblokované dveře) voják zběhlý v otevírání zámků - tedy dobrý Montér („Mechanical“) se specializací Zámečník („Lock Picking“) který má Zámečnickou soupravu („Locksmith Kit“). Jištěné vniknutí - střelec jde dovnitř Za ním, stejně tak jako i po obou stranách dveří, stojí připravení střelci - tedy vojáci s vysokou Hbitostí („Agility“) a vysokým Zkušenostním levelem („Level“) - to je důležité kvůli získání případného přerušení (nejlepším vojákem by měl být ten co stojí za zámečníkem).
  5. Pokud jste již tak neučinili - hru v tomto místě určitě ULOŽTE.
  6. Zámečník odemyká dveře a pořád V MÓDU UTAJENÍ uhýbá stranou. Na jeho místo nastoupí ten nejlepší střelec původně stojící za ním (to abyste měli co nejvyšší šanci získat případné přerušení po otevření), který otvírá odemčené dveře čímž se odkrývá pohled do prostoru za nimi - střelec vpravo u dveří vidí navíc šikmo do levého prostoru za dveřmi, střelec vlevo vidí do prostoru pravého. Pak v závislosti na situaci:
    1. Po nepříteli není nikde ani stopy. Dovnitř jde, pořád V MÓDU UTAJENÍ, střelec který otvíral dveře (protože má nejlepší předpoklady pro získání případného přerušení) - viz obrázek vpravo. Ani on však po vstupu nenaráží na nepřítele a tak vy si můžete napůl oddechnout a pokračovat dalším dost choulostivým bodem - bodem (g).
    2. Jištěné vniknutí - likvidace zaskočeného nepřítele V místnosti jsou 1–2 protivníci. Protože jste získali přerušení, zlikvidoval je hlavní střelec či někdo ze střelců postraních. Vojáci kteří mají málo akčních bodů se uhnou mimo zorné pole případných dalších protivníků z místnosti, ostatní s dostatkem akčních bodů čekají na to zda se nějaký nepřítel v následném tahu náhodou neobjeví v zorném poli. Pokud se tak nestane, počkejte až se hra opět přepne do módu reálného času a pak obdobně jako v předchozém bodě - V MÓDU UTAJENÍ hurá dovnitř.
    3. Místnost je plná nepřátel. Ti kdo mohou, úsporně vystřelí na nejbližší a nejnebezpečnější nepřátele a pak se se zbytkem svých akčních bodů uklidí ze zorného pole těch zbývajících. Ti kterým zůstane akčních bodů dostatek číhají zda v protivníkově tahu nezískají přerušení aby mohli v zblízka kosit vybíhající protivníky.
    4. Pokud jsou na vás nepřátelé (nepřítel) za dveřmi připraven(i), ihned získávají přerušení a pálí to do vašich mužů, nepomůže nic jiného než nahrát předchozí uloženou pozici a využít rad uvedených v bodech C2, C3, C4, C5 a C6, C7
  7. Předpokládejme že jste již za dveřmi - urychleně tam (V MÓDU UTAJENÍ) dopřesuňte zbytek přepadového týmu a začněte zajišťovat získaný prostor.

 
C2:  Průnik s využitím kouřových a plynových granátů
Pokud jste po průniku dveřmi či nějakým průchodem a nebo za rohem v místnosti či chodbě kterou nelze obejít narazili na tuhý odpor (protivník vždy okamžitě získává přerušení a pálí to do některého z vašich mužů) a nebo pokud si jen preventivně chcete zajistit bezpečný průchod - tehdy vám určitě dobře poslouží všechny typy nestandardních granátů.

Průnik pomocí kouřového granátu - ilustrační obrázek Postupy pro jednotlivé typy granátů:

Kouřový granát    Kouřový granát („Smoke Grenade“):  Hodí se do prostoru za dveřmi či rohem, nechá se rozkouřit (v tahovém módu alespoň 1 kolo), pak všem mužům aktivujete mód utajení („Stealth mode“) a již mohou vyrazit - nepřítel je v HUSTÉM DÝMU (nenechte se zmást jen ilustračním obrázkem vpravo) neuvidí a tak na ně ani nebude střílet. POZOR - pokud je nějaký protivník hned za dveřmi a váš voják se ihned po vstupu ocitne v jeho blízkosti tak není vyloučeno že by protivník přerušení přeci jen nemohl získat - v takovém případě použijte jiný typ granátu.
Ochromující granát    Ochromující granát („Stun Grenade“):  Je užitečný když je protivník(ci) schován(i) třeba hned za dveřmi a nebo někde kam na něj bez jeho přerušení nemůžete. Vhoďte tedy co nejblíž k němu (k nim) ochromující granát(y) (pozor abyste neohrozili vlastní vojáky) a vyrazte vpřed - protivník sice v bezvědomí nejspíš nebude, ale díky zasažení ochromujícím granátem by již přerušení získat neměl.
Slzotvorný granát    Slzotvorný granát („Tear Gas Grenade“):  95% protivníků nemá plynové masky („Gas Mask“), které předpokládám vy jistě máte jako standardní vybavení. Nasaďte tedy vnikající skupince plynové masky, vhoďte dovnitř slzný granát, nechte ho rozkouřit a vyrazte vpřed. Plynem zasažený protivník většinou ze svého zadýmeného kritického místa poodběhne a kdyby ne, určitě nebude v situaci ve které by získal přerušení jako první…
Yperitový granát    Yperitový granát („Mustard Gas Grenade“):  Tím že svou agresivitou neničí jen plynové masky, ale silně i zdraví těch kteří jsou v oblaku jeho dýmu, může být tento plynový granát nebezpečný i vám. Po vhození do místnosti dovnitř nevstupujte, ale zavřete dveře. Až je po chvíli zase otevřete bude situace uvnitř vypadat úplně jinak… :-)

 
C3:  Odlákání pozornosti
Klasika - potřebujete se dostat do nějaké budovy, či do místnosti v budově, jejíž vchod chrání nepříjemně postavený protivník(-ci) který vždy díky svému umístění získá přerušení jako první a tak to vždy nějaký z vašich mužů odnese. Bohužel nemáte, nemůžete anebo nechcete použít žádné nestandardní granáty. Co dělat? Jak protivníkovi zabránit v tom aby získal přerušení jako první? Pokud se s nějakým vojákem můžete dostat nepříteli do zad, byť bude mezi ním a vašim vojákem třeba i nezničitelná zeď, je odpověď překvapivě jednoduchá…

Jednoho svého vojáka tedy pošlete za protivníkova záda (za zeď budovy, nebo do přístupné místnosti za protivníkem…), kde ho nechte ať za zdí vystřelí (do vzduchu, do zdi) - nepřítel (nepřátelé) uvnitř se otočí za hlukem a vy můžete dovnitř - přerušení je vaše…
U rozsáhlých objektů kdy velká budova nejde ani obejít a ani není možné dostat se do místnosti za protivníkova záda poslouží dobře plochá střecha - nějaký voják na ni vyleze, dojde za protivníkova záda a tam buďto vystřelí a nebo se několikrát s vypnutým módem utajení proběhne sem a tam.

 
C4:  Vylákání protivníků
Když nejde (nechce) Mohamed k hoře musí hora k Mohamedovi. Jinými slovy proč riskovat krvavý střet s mnoha připravenými protivníky když si je můžeme nechat přicházet po jednom. Ptáte se jak?

  1. Vaši muži se rozmístí v co nejbezpečnějších pozicích v širokém půlkruhu kolem dveří. Pak někdo z nich způsobí nějaký hluk (například střelí do dveří). Nepřátelé začnou vybíhat ven, akorát před hlavně vašich vojáků.
    Pokud se nebude dlouho nic dít - vyšlete ke dveřím malé přepadové komando (rozestavené podobně jako v bodě C1); otevřete dveře, vystřelte dovnitř, dveře zavřete a stáhněte se zpět na výchozí pozice.
  2. Pokud má budova plochou střechu, lze užít následující taktiku - rozestavte vojáky s dobrými reakcemi kolem dveří (např. obdobně jako v předchozím případě) a pak vyšlete nějakého vojáka v módu utajení („Stealth mode“) na střechu. Tam mu mód utajení vypněte a nechte ho ať se proběhne sem a tam. Nepřátelé začnou vybíhat přímo před hlavně netrpělivě čekajícího pozemního týmu.
  3. Finta na zvědavého nepřítele… Pokud ještě nemáte výkonné zbraně a nemáte k dispozici ani dostatek kvalitních střelců lze u budov s plochou střechou s úspěchem provádět ještě jednu zajímavou taktiku k níž úplně stačí jen dva vojáci. Ten s lepšími reakcemi si v módu utajení vyleze na střechu, hned nad dveře (stojí u okraje). Pak ten co zůstává na zemi z bezpečného úkrytu střelí do dveří (způsobí hluk). Každý nepřítel který vyjde ze dveří je pak hezky zblízka střelen ze zadu ze střechy do hlavy - viz obrázek vpravo. (Pro tyto účely doporučuji v počátečních fázích hry používat nějakou brokovnici (na blízko má smrtící účinky - např. CAWS), později po získání lepších zbraní cokoliv dostupného.)
  4. Pokud máte Kuličky („Marbles“) tak můžete nepřátele vycházející z budovy likvidovat i jen s jedním jediným vojákem. Kuličky Postup je následující - položte kuličky na zem před dveře a postavte nějakého toho lepšího vojáka vedle dveří tak aby ho při otevření zakryly. Pak způsobte nějaký hluk (ideálně z bezpečí někde dál od dveří - viz Ira na obrázku vpravo výše). Každý nepřítel který vyběhne sebou praští o zem a pro vašeho muže za křídlem otevřevých dveří by neměl být žádný problém získat přerušení a likvidovat (pokud si jste jisti že to je poslední protivník široko daleko, můžete ho zkusit okradením odzbrojit)…
    Voják s dobrými reakcemi si nechal vylákat nepřítele…POZNÁMKA: pokud máte někoho s opravdu vysokou Hbitostí a Levelem můžete tuto taktiku zkusit i bez kuliček, je to však riskantnější (viz. obrázek vpravo).
    TIP: pokud očekáváte víc nepřátel postavte v obou případech ke zdi za dveře za sebe vaše muže dva (budete mít k dispozici dvojnásobek akčních bodů).
  5. Když dobýváte nějaký silně obminovaný objekt, můžete některou deaktivovanou Zemní mina Zemní minu („Land Mine“) využít jako předdveřní nástrahu (pod rohožku). Prostě ji jen před dveře aktivovanou položíte (vojákovi ji dáte do pravé ruky a pravým tlačítkem ukážete kam ji má aktivovanou umístit), zapískáte a… :-)
    (POZNÁMKA: Elitní šedí protivníci na minu většinou nevstoupí - včas ji odhalí.)
POZNÁMKA:  Nepřítele který hlídá nějakou důležitou věc (např. Rocket Rifli v Almě) se vám ani jedním z výše uvedených způsobů ven vylákat nepodaří.

 
Nepřítel za křídlem dveří… C5:  Manipulace s dveřmi

  a) Protivník za otevřeným křídlem dveří
Při pronikání do budov a místností se občas stane že se protivník ukrývá za otevřeným křídlem dveří a že na něj není odnikud vidět. V okamžiku kdy uděláte pár kroků do místnosti vás vidí jako první, získá přerušení a „nasmahne“ to do vás zezadu.
Řešením je po otevření dveří postoupit o krok za práh (takže mezi vámi a protivníkem je pouze otevřené křídlo dveří), otočit se k protivníkovi čelem a pak dalším vojákem dveře jednoduše zavřít (jsou tak nějak nehmotné) - viz bohužel trochu nepřehledný obrázek vpravo (Igor zavírá, Len je připraven ke střelbě). Pokud má váš voják alespoň průměrnou Hbitost („Agility“) a Zkušenostní level („Level“) tak zaručeně získá přerušení jako první.
Pokud nemáte k dispozici vojáka s průměrně dobrými reakcemi - zkombinujte to celé ještě s výchozím odlákáním protivníkovy pozornosti (např. způsobením hluku někde za jeho zády) - tak bude úspěch zaručen stoprocentně.

Nepřítel za vraty - 1. otevírá, 2. střílí…   b) Využití vratových vjezdů
Když nějaký váš útočný tým dorazí k velkým vjezdovým roletovým vratům kterými chce projít či které chce jen otevřít aby mohl střílet na nepřátele, pak neváhejte využít jejich výhod.
Umístěte před ně 2 vojáky (dojděte tam s nimi v režimu utajení, aby vás zbytečně nepřekvapil zvědavý nepřítel který je otevře těsně před vámi se zaklením „…!!!, to by mě zajímalo kdo to venku tak dupe??!“ :-) Vrata lze otevřít většinou z pozice pravého vojáka (viz obrázek vpravo), zatímco levý je plně soustředěný na získání přerušení (měl by to být někdo s vysokou Hbitostí a vysokým Zkušenostním levelem).
Po výstřelech může „otvírací“ voják vrata zase pohodově zavřít a oba mohou čekat na další tah.

 
Nepřítel za průstřelnou překážkou… C6:  Nepřítel za průstřelnou překážkou
Dřevěné dveře, bambusové a jim podobné stěny jsou průstřelné. Víte-li o protivníkovi za dřevěnými dveřmi a nebo uvnitř či za rohem bambusové chýše, můžete ho zkusit „naslepo“ přes onu neprůhlednou překážku dostat (nejlépe dávkou).
 
Všechny překážky však střely obvykle odchylují ze svých směrů, takže pokud střílíte „přes roh“ (tzn. tak jak je zobrazeno na obrázku vpravo) musí střely překonávat překážky dvě a zásah pak záleží dost na štěstí.
Nejpříhodnější situace pro zásah přes překážku je tehdy když protivník stojí hned za ní (ideálně hned za obyčejnými dřevěnými dveřmi) a vy střílíte z blízka, co možná nejkolměji vůči překážce.

 
C7:  Surový útok
Probití se do místnosti surovým útokem… Surový útok je poslední a nejzoufalejší možnost jak se do nějaké místnosti či budovy dostat bez vlastních ztrát a zranění. Nastupuje tehdy když se potřebujete dostat úzkými dveřmi do místnosti plné vymakaných protivníků, kteří po otevření dveří vždy získají přerušení jako první a nic nepomáhají triky s kouřovými granáty, nelze nikoho vylákat a ani nelze odpoutat pozornost jinam - prostě když už selžou všechny triky a vy jste náležitě vybaveni tak zkuste - SUROVÝ ÚTOK.
Rozmístěte vojáky v dostatečné vzdálenosti od dveří, nechte je zalehnout a zamířit (případně je i zakryjte kouřovým granátem) a pak s nějakým vojákem nadálku zničte zavřené dveře (a s nimi i sousedící zeď) pomocí LAW či nějaké silné časované výbušniny. Odkryje se vám pohled do místnosti plné konsternovaných protivníků kteří poskytnou vašim zbraním dobrou potravu…
Koho můžete toho okamžitě zlikvidujte. Nikam se nepřesunujte a číhejte - minimálně 1/2 protivníků bude tak zvědavá že se přijde k místu výbuchu podívat. Vy ležíte a míříte - oni jsou otřeseni a neurčitě zkoumají situaci - kdo myslíte že získá přerušení?
 
Když už dlouho nikdo ke dveřím nepřijde, tak někam hned za ně vhoďte kouřový granát, až se rozkouří tak z jeho dýmu do místnosti ještě nějaké ty Ochromující a Slzotvorné granáty vlevo-vpravo přidejte a kryti kouřem - vyrazte dovnitř - první přerušení je vaše a všichni uvnitř jsou už předem mrtví…
 


[ZPĚT do MENU]