VZDÁNÍ  SE  NEPŘÍTELI…

Co se stane když se nějaký váš voják nebo četa vzdá nepříteli? Odpověď naleznete níže…


Deidrannino vězení…

Jsou 3 lokace ve kterých mohou být vaši vojáci po zajetí uvězněni:

  • před obsazením Almy jsou zajatci odvedeni do sektoru I13, Almského armádního vojenského vězení;
  • po jeho obsazení jsou zajatci odváděni do armádních budov v sektoru N7 (kde obyčejně bývá uskladněno spoustu LAW);
  • a někdy se také stane že jsou odvlečeni do vězení Tixa (J9).

Vězni jsou podrobeni výslechu Deidrannou a jejími poskoky (Joem a Elliotem). Ptají se na různé otázky a hlavně je zajímá zda daný vězeň není náhodou vaše postava. „I Love Arulco“ Zpozoroval jsem jen jediný rozdíl v tom, když se na jejich otázky odpovídá Ano/Ne/Lež („Yes/No/Lie“). Pokud jsem řekl pravdu, tak byl ve vedlejší místnosti nůž, když jsem lhal tak tam nebyl (ten se velice hodí pro útěk).
Někdy se stane že nepřátelé jaksi pozapomenou určit toho kdo vás má hlídat (ach ta byrokracie), kromě vás v sektoru nikdo nebude a vy můžete snadno utéct i s nákladem ukořistěného materiálu. Avšak jindy vás čeká stráž hned za prvními dveřmi… a když hrajete v úrovni Expert - čeká jich tam opravdu hodně. Takže pozor!

Nejjednodušší možnost jak se nechat zajmout je hned po vysazení v Arulcu. „Deidranna vládne“ První nepřítel se kterým se střetnete vás většinou vyzve abyste se dobrovolně vzdali. Další možností je nosit oblečené tričko s „Deidranna vládne“. Zkoušel jsem to jak s mým vojákem tak i s vojákem z A.I.M. Výsledek byl až na výslech stejný (to zda je to váš osobní voják nebo není).
Ve vězení je hlavní věcí to aby všichni vaši muži přežili (a to bohužel většinou závisí čistě jen na štěstí).

Nyní bude následovat popis několika příslušných epizod z Patuscových her:


Sektor N7 PŘÍPAD 1.

„Po obsazení Almy se objevili v Drassenských dolech mutanti. Zpočátku jsem tomu nevěnoval příliš pozornosti, ale pak když vylezli na povrch a pobili všechnu milici v sektoru, jsem tam vyslal všechny bojeschopné vojáky. Byl to malý tým - Shadow, Scope, Sydney, Ivan a Wolf. Zpočátku to bylo lehké, ale spodní úroveň se proměnila na masakr v pekle. Měl jsem příliš málo nábojů (tenkrát jsem potkal mutanty poprvé), takže brzy byli Shadow a Scope mrtví a ostatní byli v bezvědomí v oblacích mutantího plynu. A bylo to... Objevila se hláška: „Bitva je prohraná, vaši muži jsou v bezvědomí a byli zajati.“ (Zajímalo by mě proč je mutanti nesežrali, ale vydali Deidranně.)
O několik sekund později jsem se už díval našot z výslechové scény: Sektor N7, cela vězeňského bloku. Vchází Deidrana, Joe a Elliot. Deidrana se ptá „kdo tě najal“, „kolik vás je“, atd. Na to můžete odpovídat pravdu a nebo lhát. Já jsem celou dobu lhal. Joe mlátil Wolfa za každou odpověď která se mu nelíbila.
Po skončení výslechu řekla Deidranna Elliotovi aby zajistil dveře až bude odcházet, ale on na to samozřejmě zapomněl (vypadal tenkrát dost špatně). Šot skončil. Wolf je v bezvědomí. Ivan a Sydney se plíží do vedlejší místnosti. Je tam nůž. Ivan jím v další místnosti zabíjí stráž a na záchodě nachází Berettu s tlumičem. Jde ven… ale tam nikdo není (asi jich hodně odešlo coby Deidranin ozbrojený doprovod). V lékárničce nachází lékařskou soupravu („Medical Kit“) a 2 urychlovače hojení („Regeneration Booster“). Sydney se vrací a léčí Wolfa, pak se všichni jižními dveřmi přesunují do výzbrojního skladu. Je tam hodně beden… některé obsahují LAWy a další zbraně a výstroj pro mé muže! Už jsou všichni vybavení. Otevírají dveře do velké místnosti - jsou tam 4 rudovesťáci. Ivan střílí ze své Berretty. Rudovesťákům se nedává výstraha…

Popisovat dál by už asi bylo zbytečné.

A mně se v hlavě vynořilo spoustu otázek. Co by se stalo když bych mluvil pravdu? Poslala by Deidranna na Enrica zabijáky? Neměl by se ukázat šot ve kterém Deidranna mlátí Elliota za to že nezajistil dveře? Chtěl jsem si to ověřit…“


Sektor I13 PŘÍPAD 2.

„Tentokrát jsem se rozhodl nechat někoho zajmout hned po začátku hry. Ani jsem nevytvořil postavu vlastního vojáka. Najal jsem na 1 den Bulla, nedal jsem mu žádné vybavení, vyslal jsem ho jen s dopisem v kapse. Po vysazení jsem ho nechal položit dopis na zem (malý trik, aby se nedostal do rukou nepříteli) a pak jsem Bulla nechal se vzdát. Ve výpisu historie se objevila hláška: „PRÁZDNÉ byl zajat!“ („BLANK captured!“) Kdo nebo co je to PRÁZDNÉ? (Určitě to je chyba ve hře a na místě kde se objevilo PRÁZDNÉ se mělo objevit jméno zajatého vojáka.)
Pak jsem vytvořil vlastní postavu, najmul tým a vylodil se v Omertě ve 13.30 tentýž den. Nebyli tam už žádní nepřátelé. Jen dopis na zemi se vzkazem od Bulla: „Kamarádi! Byl jsem zajmut! Pomozte mi!“ (Vtip :-)) Všechno ostatní bylo stejné jako obvykle - Fatima, rebelové, Drassen, Cambria, Chitzena, atd. Jenom občas když jsem ukládal tam byl popis „I13 Alma“.

Den 21: Útok na Almu. Při vstupu do sektoru I13 se objevila hláška: „Vězni jsou drženi zde“ a já uviděl Bulla v cele vězení. Nemohl jsem mu nic přikázat, avšak jeho prostřednictvím jsem alespoň viděl stráže chodící kolem jeho dveří (bez bojového přerušení).
Sice jsem měl TNT, ale rozhodl jsem se provést vše v tichosti bez zničení zdi. Tiše jsem zabil venkovní stáže, když v tom ještě jeden nepřítel seskočil ze střechy (možná že něco zaslechl) – také jsem ho dostal. V tom jsem zahlédl elitního smrťáka, ale on namísto k alarmu šel pro zbraň upuštěnou jeho bývalým kolegou. Jeho velká a také poslední chyba… Meltdown s 2x MACy jde vpřed a v místnosti s počítači nalézá klíč. Nyní rychle zpět na dvůr… Je tam rudovesťák! A před tím než ho Meltdown zabil ještě stačil pustit alarm… Někdo vypustil plyn… Pomyslel jsem si - tak a Bull to už má za sebou, ale - naštěstí se mu nic zlého nestalo - plyn se vypustil jen do chodeb, cely byly čisté.

Po skončení boje se mi ve výpisu historie objevil nová položka: „Vězni jsou volní“ a zároveň stará hláška: „PRÁZDNÉ byl zajat!“ zšedla. Přijal jsem Bulla do týmu.“


Sektor J9 - vězení Tixa PŘÍPAD 3.

„(Ve stejné hře co byl případ 2.) Po bitvě v Almě jsem Raidera, Sydney, Buns a Meltdown poslal zaútočit na Balime. Střetli se tam se skupinou 32 nepřátel…
Zpočátku to bylo OK, vzájemně se kryjící Sydney a Meltdown se plížili od rohu k rohu a pobíjeli jednotlivé nepřátele. Pak ale začala ta opravdová bitva. Objevilo se několik skupinek elitních vojáků s ULtravizory („UV Goggles“). Sydney a Raider byli zabiti, Buns a Meltdown zraněny a zrovna když si rychle aplikovaly první pomoc je zakryl oblak slzného plynu - tehdy ztratily vědomí.

Pak následoval výslech, podobný jako v případě 1. Na konci výslechu už byly obě opět v bezvědomí. Elliot se nabídl že zavolá doktora, ale Deidrana mu to nedovolila. Obě děvčata pak zemřela na velkou ztrátu krve.“

Komická poznámka: V tomto sektoru lze (ve verzi 1.03) v předstihu zabít Deidranu!!!
Když se zachráníte z vězení - umístěte své vojáky blízko ke dveřím do přední místnosti a pak v taktické obrazovce urychlete čas (ohlásí se bitva v sektoru ve kterém byli vaši muži zajati - ale tam už nikdo z vašich zadržených mužů není takže můžete zase panýlek bitvy opustit a opětovně urychlit čas). Po nějaké době zase přejděte zpět do sektoru N7 a… Deidranna bude stát přímo před vámi (že by chtěla pokračovat ve výslechu?).
Dokud není napadená, dá se s ní i s Joem mluvit (možná dokonce je lze i najmout??? ;-). Pokud máte rychlé a bitkařské vojáky pak může být i zabita. Já ji s Bullem bodl do krku, pak ji dvakrát udeřil (s notnou dávkou štěstí a mnoha pokusy) a po té co šla k zemi ji poslední voják dobil…