IMP - logo  
- TVORBA VLASTNÍ POSTAVY
 


 
Jednou z prvních věcí, kterou máte na začátku hry udělat je vytvoření své postavy. Sice vás to stojí 3.000, zato však jí nemusíte platit žádný plat a navíc vám bude patřit až do konce hry, nebo až do doby kdy padne (což není dobré). Dobře vytvořená postava je v misích obrovským přínosem.

IMP - aktivační kód Abyste ji vytvořili - přečtěte si nejprve ve svém laptopu e-mail od „Psych Pro Inc“. Zjistíte tak odkaz na IMP Website. Napojte se tam a zadejte přidělený přístupový kód, tedy - „XEP624“ (když zadáte „90210“ získáte stejnou postavu jaká byla vytvořena naposledy - funguje v anglické verzi 1.03).

Vyplníte nějaké ty osobní údaje a pak vám je předložen test osobnosti skládající se ze 16 otázek. To co odpovídáte většinou přímo určuje vlastnosti vámi tvořené osobnosti (detaily - viz níže).

Dále musíte přidělit body k jednotlivým vlastnostem vaší postavy. Tak určíte v čem bude vynikat a v čem bude slabší. (Mějte na paměti, že vlastnost či dovednost 0 se nezlepší nikdy.) Zadávání dokončíte výběrem portrétu a hlasu.

Poté je podle vámi zadaných voleb a odpovědí vygenerována postava. Bude mít vše co jste určovali přesně (jméno, číselné vlastnosti, tvář, hlas) plus to co vyjde jako znáhodněný výsledek testu. Tedy - maximálně 2 specializace a - povahový rys osobnosti (obojí je dáno do jisté míry náhodně v určitém rozmezí testových odpovědí).

Přidělované povahové rysy jsou:

Agresivní Lepší v boji, horší při komunikaci s lidmi.
Přátelský Úspěšnější při komunikaci s nehráčskými postavami.
Normální Prostě normální.
Optimista Vždy má vyšší morálku, lepší vlohy pro vedení.
Pesimista Má nižší morálku a pravděpodobně ubohou schopnost vedení.
Individualista Má sklony k samostatné činnosti. Nemá nikoho rád, avšak také nemá nikoho koho by nenáviděl.
Zbabělec Díky své slabosti může zklamat v důležitých momentech a vypjatých situacích.
Protiva Je protivný a svéhlavý. Nikdo s ním nepracuje rád…
Arogantní Nerespektuje ostatní osoby. Tíhne k tomu být všemi nenáviděn.
Psycho Bývá přehnaně agresivní. Když má zbraň schopnou střílet dávkami, tak sem tam vysype na nějakého chudáka dávku zrovna když to nejméně čekáte a nejméně potřebujete.
Nicméně má o 15% vyšší šanci zásahu.

Tyto získané charakterové rysy (vypsané výše) však nejsou nikde uvedeny. U své postavy se ho můžete dozvědět jedině z mailu který obdržíte z I.M.P. v den číslo 3.


Odpovědi v testu

Každá odpověď v testu I.M.P. může ale i nemusí ovlivňovat šanci (nic není jisté) vaší postavy na získání určité specializace či rysu osobnosti. Některé odpovědi velice zvyšují pravděpodobnost jejího získání, jiné na ni žádný vliv nemají.

Poznámka: Můžete tedy také vytvořit osobu bez jakékoliv specializace (v osobní složce pak má uvedeno - „Žádné specializace“ („No skills“). Avšak pokud chcete 2 specializace a ještě k tomu specifický povahový rys, pak vybírejte jen odpovědi které k požadované volbě přímo směřují. U otázek jejichž odpovědi k této volbě nesměrují vybírejte (pokud to je možné) odpovědi neutrální tak, aby nebylo narušeno generování žádané postavy.
Kromě toho - když zvolíte dvě odpovědi vedoucí ke stejné specializaci, může být vaše osoba v dané specializaci Expertem.

Nyní bude uvedena přehledná tabulka, která sumarizuje významy odpovědí pro tvorbu postavy.
Zelená políčka představují odpovědi vedoucí k nějaké SPECIALIZACI, písková pak odpovědi vedoucí k nějakému RYSU OSOBNOSTI. Světle hnědé políčko vyznačuje odpověď, která nevede ani k jedné z těchto možností (– nic –).

  O   D   P   O   V   Ě   D   I
1 2 3 4 5 6 7 8
O
 
T
 
Á
 
Z
 
K
 
Y
 
1. Bojová umění Individualista Ranař Zámečník Vrhání Optimista    
2. Trenér Plížení Psycho Přátelský        
3. Zámečník Arogantní Plížení Normální        
4. Autom. zbraně Přátelský Normální Protiva Individualista      
5. Zbabělec – nic – Agresivní – nic –        
6. Zbabělec Noční boj – nic – – nic – – nic –      
7. Elektronik Vyznavač nožů Noční boj – nic –        
8. Obouruký – nic – Optimista Psycho        
9. – nic – Pesimista Pesimista – nic –        
10. – nic – Pesimista Protiva – nic –        
11. – nic – Trenér Agresivní Normální – nic –      
12. Bojová umění Vyznavač nožů – nic – Autom. zbraně Ranař Elektronik – nic – – nic –
13. – nic – Normální Normální – nic –        
14. – nic – Normální – nic – – nic –        
15. Vrhání Obouruký Arogantní – nic –        
16. – nic – – nic – – nic – – nic –        
  1 2 3 4 5 6 7 8

PříkladVětšina lidí si chce vytvořit osobu, která se dovede tiše plížit, bojovat s výhodou i v noci, a pro kterou je sejmutí protivníka hračkou. Toto jsou čísla možností jak je máte odpovídat chcete-li například vytvořit postavu se specializacemi „Plížení“ („Stealthy“) a „Noční boj“ („Nightops“):

Otázka:    1.   2.   3.   4.   5.   6.   7.   8.   9.   10.   11.   12.   13.   14.   15.   16. 
Odpověď:   6 2 3 5 2 2 3 3 1 1 1 3 1 1 4 1

Několik dodatečných poznámek:

- Pokud chcete získat specializaci „Bojová umění“ („Martial Arts“) měla by vaše osoba být muž, a jeho Síla („Strength“) by měla být menší než 75. Pokud to totiž bude žena, pak místo specializace „Bojová umění“ získá specializaci „Ranař“ („Hand-to-hand“).

- Obratnost („Dexterity“) nemá žádný vliv na to, zda budete moci získat specializaci „Obouruký“ („Ambidextrous“) či nikoliv (ověřeno s hodnotou 35).

- U specializace „Obouruký“ („Ambidextrous“) neexistuje úroveň Expert.


Výběr vlastností a dovedností

Při dokončování tvorby vaší postavy musíte rozdělit 40 bodů mezi její vlastnosti a dovednosti. Ty již mají určitou počáteční velikost. Jejich bodové hodnoty můžete snižovat (buďto na základních 35 nebo až na nulu - nulová vlastnost se však již nikdy nezlepší), zvyšovat či přerozdělovat jinam.

Ve starší verzi hry (1.03) je někdy možno rozdělovat až 50 bodů (objevuje se zcela náhodně), což bylo odstraněno v updatu verze 1.04 - jak se dočteme v jeho „readme.txt“:
„Při generování postavy byla odstraněna nezamýšlená možnost obdržení 50 bodů pro rozdělení mezi dovednosti a vlastnosti postavy.“

Nyní budou následovat tipy na bodové nastavení dovedností a vlastností generované postavy spolu s několika poznámkami:

ZDRAVÍ („Health“) - [50–85]
Dejte mu maximum z toho co můžete. Vím, že když při zranění přijde o 30 bodů zdraví, tak že léčení trvá stejnou dobu ať se sníží z 99 na 69, nebo z 55 na 25; avšak také vím že po zranění při hodně bodech má ještě velkou rezervu. Avšak - zdraví také určuje vitalitu osoby. Např. když má vysoké zdraví, pak může bez odpočinku prochodit třeba 10 hodin a pak stejně začíná bojovat s téměř úplnou energií. Vysoká hodnota zdraví je výhodná prakticky při všech úkonech, protože s ní osoby ztrácí svou energii mnohem pomaleji. Chcete-li tedy v bitvě zůstat déle bez nutnosti ústupu kvůli zraněním a chcete-li aby se vaše postava co nejméně unavovala - nastavte tuto hodnotu na maximum (85).

Opačný pohled ovšem říká, že zraněním se dá předejít metodou Uložit/Nahrát; že je tedy lepší než do zdraví investovat drahocenné body do dalších bojových dovedností a vlastností (sloní zdraví mu nebude na nic, když nebude umět střílet a nebude vědět že to na co zrovna šlape je mináááááá) a co se týče únavy - na co je vám v týmu jeden neúnavný, když si stejně zbytek týmu musí odpočinout…

 
Hbitost („Agility“) - [80–85]
Nastavte ji co největší. Od Hbitosti se odvíjí počet bojových akčních bodů a je na ní založeno plížení. Šance získat přerušení během tahu protivníka je u vojáka tak vysoká jak vysokou má Hbitost.
Hbitost na 85 spolu s obdobně vysokou dovedností Trefování („Marksmanship“) vám dovolí zabíjet a nebýt sám zabit.
 
Obratnost („Dexterity“) - [75–80]
Další vlastnost, která si zasluhuje hodně bodů. Obratnost je velice důležitá pro dovednosti Montér („Mechanical“), Výbušniny („Explosives“), Léčení („Medical“) a Trefování („Marksmanship“), protože vyjadřuje jak dobře je daná osoba schopna provést přesný nebo jemný pohyb. Když chcete aby váš voják byl schopen hned od počátku dobře střílet, pak mu nestačí dát jen vysokou dovednost Trefování. Také mu musíte dát vysokou Obratnost („Dexterity“).

Obratnost má také vliv na akční body potřebné pro jednotlivé výstřely. Voják s vyšší obratností je schopen vystřelit s daným počtem akčních bodů více ran než voják s Obratností nižší. Výška této schopnosti také utváří to jak je daný voják schopen používat své ruce - tedy střílet ze dvou zbraní najednou, rozdávat údery, používat granáty, různé nože (vrhací a bojové) atd.
(Obourukoust („Ambidextrous“) je střelba ze zbraní v obou rukách za méně akčních bodů.)

 
Síla („Strength“) - [70–80]
Je dobré aby váš voják byl dost silný na to aby unesl hodně materiálu a dovedl otevřít vše, co se hrubou silou otevřít má. Když zrovna není po ruce žádný specialista na otvírání zámků - jak jen otevřete ty proklaté dveře a skříňky? Nastavte proto hodnotu Síly kolem 80, jinak strávíte příliš mnoho času při otvírání čehokoliv (tedy pokud to chcete…). Na takovéto úkony nemá cenu extra najímat nějaké silné žoldáky - to se spíše vyplatí najmout specialistu na otvírání zámků a nebo zámky jednoduše rozstřelovat (což mimo jiné také zlepšuje schopnost Trefování („Marksmanship“)).
 
Vedení („Leadership“) - [45–50]
Vedení má vliv na úspěšnost přesvědčování ostatních nehráčských postav a také na rychlost najímání a tréninku milicí. Myslím, že hodnota 50 je víc než dostatečná na to aby byla daná postava schopna najmout jakoukoliv najmutelnou postavu ze hry.
Díky nutnému a častému trénování domobran se tato hodnota poměrně rychle a jednoduše zvedá.
 
Inteligence („Wisdom“) - [85]
Kdybych mohl, nastavil bych 100. Protože toho svého chlapíka budete (pravděpodobně) mít od začátku hry až do jejího konce, bude mít dost času na zlepšování svých vlastností a dovedností. Pokud bude mít dostatek Inteligence, pak se může zlepšit opravdu rapidně - nejen že se při vysoké Inteligenci všechny vlastnosti a dovednosti zlepšují rychleji, ale také se dovede nechat rychleji učit.

Jak tuto vlastnost na začátku nastavíte, tak také zůstane - jako jediná se během hry dlouhodobě nemění (krátkodobě - např. jen když se osoba opije).

 
Trefování („Marksmanship“) - [75–85]
Nejdůležitější vlastnost ve hře - takže proč nenastavit maximum, když můžete?

Také je pravda že střílíte víc než děláte cokoliv jiného a pokud máte Inteligenci („Wisdom“) na 85, pak se na slušnou schopnost trefování dostanete poměrně brzy. Protože tedy schopnost Trefování roste celkem spolehlivě a rychle, můžete ji též nastavit na 70 bodů a zbylých 15 bodů použít na něco jiného.
Závisí to jen na tom, zda jste ochotni překousnout malé počáteční ztížení.

 
Montér („Mechanical“) - [1–35]
Pokud na něco budete potřebovat dovednost Montér, pak použijte skutečného specialistu - břídil dovede při marných pokusech o montáž čehokoliv cokoliv jen zničit.
To znamená, že smysl má nastavovat tuto dovednost buďto jen na 85, nebo jen na 0. Osobně preferuji na obdobné práce najmutí opravdových specializovaných mechaniků (což platí i pro dovednosti Výbušniny („Explosives“) a Léčení („Medical“)) - takže snižte tyto dovednosti na nulu a ušetřené body použijte na něco jiného.
(Nezapomeňte, že když nastavíte 0 tak tuto dovednost nebudete moct již nikdy vylepšit.)
 
Výbušniny („Explosives“) - [10–35]
Buďto rovnou nastavte alespoň 80 anebo snižte na nějaké minimum. Úplnou nulu bych mu asi nedával, protože pak skončí na nějaké jednoduché nástražné pastičce jako školáček. Ale pokud potřebujete co nejvíc bodů pro ostatní schopnosti tak prosím…
(Jen nezapomeňte že nulová dovednost se už nikdy nezlepší.)

Když mu nastavíte 35, pak lze tuto dovednost poměrně velmi lehce a rychle zvýšit, protože schopnost práce s výbušninami je jednou z nejsnadněji zlepšitelných dovedností.

 
Léčení („Medical“) - [20–30]
Pokud často ukládáte a nebo pokud plánujete hned zpočátku zařadit do hlavního týmu lékaře specialistu, pak dejte klidně 0 (takováto dovednost se však již nikdy nebude moci zlepšit).

Osobně si však myslím, že je dobré dát své postavě alespoň malé znalosti Léčení, protože může se stát že váš voják bude někdy raněn v takové pozici (předsunutá pozice na střeše) kde, než se k němu dostane týmový lékař, může snadno vykrvácet a kde by mu přitom stačila buďto samoaplikace první pomoci a nebo léčivé injekce k tomu aby dál (v omezenější míře) plnil své bojové poslání.

Drobný detail u vlastností osoby:

Pokud zvolíte obličej 1, 7 nebo 8 a budete mít Sílu („Strength“) vyšší než 75, pak dostanete obra s tělem výrazně větším než je obvyklé, který díky tomu nebude moci získat specializaci Bojová umění („Martial Arts“).
(Specializaci Plížení („Stealthy“) a Noční boj („Nightops“) získat může, ačkoliv by to kdyby nemohl získat Plížení dávalo asi větší smysl…)


Vybavení do vínku

Každá vytvořená postava získává podle svých dovedností a specializací do vínku určité vybavení. (Všechny obdržené věci a zbraně jsou fungl nové.)

Postava vždy získává Flak bundu („Flak Jacket“) a Čutoru („Canteen“). Náhodně pak dostává Ocelovou helmu („Steel Helmet“). Zbývající část obdržené výzbroje a výstroje která se odvíjí od dovedností a specializací je popsána níže:

PODLE SPECIALIZACÍ:

Plížení („Stealthy“) Získá zbraň s Tlumičem („Silencer“).
Vyznavač nožů („Knifing“) Dostane Bojový nůž („Combat Knife“).
Vrhání („Throwing“) Obdrží Vrhací nůž („Throwing Knife“).
Elektronik („Electronics“) Dostane Detektor kovů („Metal Detector“).
Noční boj („Nightops“) Získává 2 Chemická lámací světla („Chemical Break Light“).
Zámečník („Lockpicking“) Obdrží Zámečnickou soupravu („Locksmith Kit“).
Ranař („Hand-to-hand“) Dostanete Ocelový boxer („Knuckle Dusters“).

PODLE DOVEDNOSTÍ:

Trefování („Marksmanship“) Když je nad 80 získává MP5K a 2 SMG zásobníky s 9mm municí; je-li nižší než 80, pak dostane Berettu 93R a k ní tři příslušné zásobníky s 9mm municí.
Léčení („Medical“) Když je Léčení > 60 – dostává Lékařskou soupravu („Medical Kit“); je-li v rozmezí 59–30, obdrží Balíček první pomoci („First Aid Kit“).
Montér („Mechanical“) Je-li tato dovednost > 50 získá Soupravu nářadí („Tool Kit“) (občas dostane prý i TNT).
Výbušniny („Explosives“) Umí-li to s výbušninami > 50 dostane TNT a němu detonátor.

PoznámkaSamozřejmě že vaše postava nemůže získat věci podle všech svých dovedností. Věci jsou vybrány jen podle té nejlepší z nich.
Když tedy například má nejvyšší dovednost Léčení ("Medical"), pak vaše postava dostane Lékařskou soupravu bez ohledu na to že je například její dovednost Montér („Mechanical“) nad 50.