POHŘEŠOVANÝ  VĚDEC  A  JEHO  ROBOT

MadLabův ROBOT Dr. Nathaniel „MadLab“ Kairns

    Někdy na konci první třetiny hry se z rozhovoru mezi královnu Deidrannou a Elliotem dozvíte, že se pohřešuje vědec který do té doby pracoval na jakémsi důležitém tajném projektu a který nyní královně utekl.
To na čem tento vědec pracoval byl Robot - pokoušel se vyvinout jakéhosi supervojáka, který by spolehlivě bojoval za každého počasí a celé dny bez nutnosti jídla či odpočinku. Takže jestliže se vám podaří vědce nalézt, možná že ho přesvědčíte aby vám robota půjčil na osvobození Arulca (tedy pokud se mu ho ovšem už podařilo dokončil…).

Lokace vědcova výskytu

Příklad sektoru výskytu

    Nalezení vědce (známého jako „MadLab“) může být poněkud obtížné, protože se v každé hře vyskytuje vždy v nějakém náhodně generovaném sektoru. Při jeho hledání může být určitým vodítkem to, že se vždy jedná o „farmářský“ sektor ve středu / jihu mapy ve kterém se nachází 2 volně stojící budovy - stodola a obytný dům (viz příklad na obr. vpravo).
    Nejsnadnějším způsobem jak ho najít je cestovat po inkriminovaných sektorech v obrazovce strategické mapy; jakmile totiž vaši vojáci vejdou do něčím zajímavého sektoru (kde by třeba mohl být i hledaný vědec) obdržíte nějaké hlášení typu: „Vaše četa si všimla něčeho zajímavého v sektoru XX.“ Takovýto sektor pak prozkoumejte - třeba se vědec schovává právě v něm.
 
Následuje soupis sektorů kde bývá Dr. Nathaniel „MadLab“ Kairns se svým Robotem nejčastěji k nalezení:

Nalezení a aktivace přepínače
  • H7 (mezi Cambrií a Estonií)
  • E4 (pod dolem v San Moně)
  • I11 (mezi Cambrií, Almou a vězením Tixa)
  • Kolem Balime
  • Východně od Almy

    Jestliže jste opravdu nalezli sektor ve kterém se skrývá MadLab, pak by tam měl stát dům a kousek od něj stodola. Vědec je ukryt ve skryté části stodoly, kam se můžete dostat otevřením tajných dveří pomocí přepínače v domě.
Abyste onen přepínač nalezli - vstupte do domu, najděte dřevěnou otvírací skříňku, otevřete ji a v ní konečně bude přepínač (viz obr.). Aktivujte ho - tím se otevřou tajné dveře ve stodole. Pak už zbývá jen jít do stodoly, projít do otevřené skryté místnosti a promluvit si s uprchlým vědcem, který tam pracuje na svém robotovi Stodola se skrytou místností (viz obr. níže).

Jak získat a používat Robota

    K rozhovoru s vědcem použijte někoho s vysokou schopností Vedení („Leadership“). MadLab vám řekne o svých plánech a objasní za co vám Robota poskytne. Aby ho mohl dokončit potřebuje sehnat dvě věci - pušku a videokameru. Pušku seženete snadno a videokameru můžete získat v Balime buďto v obchodě s elektronikou a nebo v muzeu. Až tedy vše seženete - předejte to vědci.
 
POZOR: Předávané věci (puška a videokamera) by měly být v perfektním stavu; pokud nejsou - opravte je.
  Dálkové ovládání Robota
Abyste Robota aktivovali - musí si jeden z vašich mužů nasadit na hlavu ovládací soupravu (pro dálkové ovládání robota - viz obr. vlevo), kterou vám poskytne MadLab. Pak už lze Robota ovládat stejně jako všechny ostatní normální členy týmu.
  Robot - dobíjení
    Nabít zbraň může Robotovi jen další osoba (je to jedno z jeho omezeních). Provádí se to jednoduše - vyndejte dané osobě z inventáře zásobník s municí patřící do Robotovy zbraně (podobně jako když ho chcete někomu podat či hodit) a přesuňte kurzor na Robota; kurzor se změní tak jak je zobrazeno vpravo na obr. 1, pak stiskem P-tlačítka myši činnost potvrďte. Aktivovaný vojá začne ihned dobíjet Robotovu zbraň (viz obr. vpravo - část 2.).
 
POZNÁMKA:  Když se Robot začne ptát po „7.62 cyber-munici“, nebo po „0 rážové munici“, neberte to doslova - prostě jen potřebuje dobít zbraň. Opravářská souprava
 
Až budete později potřebovat Robota opravit - jděte do strategického menu a tam změňte u někoho přidělení na „Opravy / Robot“ („Repair / Robot“).

Robotovy vlastnosti a dovednosti

    Po té co si jeden z vašich mužů (či žen) nasadí Hlavové dálkové ovládání, může se začít Robot přesunovat, jednat a střílet téměř stejně jako všichni ostatní členové vašich komand. Co nemůže je lehat si na zem, vrhat granáty, šplhat na střechy a přelézat překážky.
    Robot nemá nijak oslnivé charakteristiky, avšak může pro vás být velice užitečný. Nejprve tedy jeho vlastnosti a dovednosti:
 
Hbitost
(„Agility“)
Obratnost
(„Dexterity“)
Síla
(„Strength“)
Vedení
(„Leadership“)
Inteligence
(„Wisdom“)
Zkušenostní level
(„Experience Level“)
50 30 30 1 5
Trefování
(„Marksmanship“)
Výbušniny
(„Explosives“)
Montér
(„Mechanical“)
Léčení
(„Medical“)
Zdraví
(„Health“)
1
80 0 0 0 95

    Jak vidno, Robot vyniká jen svým Zdravím („Health“) a pak možná ještě schopností Trefování („Marksmanship“). Avšak právě jeho sloní zdraví je věc která vám bude nejvíc prospěšná. A také - je to stroj a jakýkoliv zásah střelou či výbuchem mu způsobí mnohem menší poškození než jakémukoliv obyčejnému vojákovi. Navíc ho i při větším poškození dovede dobrý mechanik velice rychle a snadno opravit.
    Robot je tedy obzvlášť prospěšný v uzavřených prostorech, kde by vaši chlapci (a holky) přišli snadno k úrazu (nevadí mu agresivní plynové granáty - takže je nahažte a pošlete tam Robota). Robot krytý zbytkem týmu se také výborně hodí při likvidaci lidožravých tygrů („Bloodcats“), které se vyskytují ve velkém počtu a velice rychle se přibližují. Má-li být někdo kousnut - ať je to právě Robot, kterému kousnutí způsobí škodu 5-8 oproti újmě >20 u obyčejných vojáků (a navíc se dá snadno opravit).
Asi nejužitečnější je Robot při likvidaci mutantů v dolech (ti ho necítí a proto na něj ani neútočí).
 
    Nepříjemnou věcí je při jeho používání nutnost mít u nějakého vojáka nasazeno hlavové dálkové ovládání - takový voják totiž nemůže mít současně nasazenu plynovou masku, noční vidění, ochranné brýle a dokonce ani dálkový odposlech. Je tedy podstatně zranitelnější a v boji méně upotřebitelný.

Výběr Robotovy výzbroje

    Až po vás bude vědec chtít nějakou zbraň kterou by namontoval na Robota, měli byste ji zvolit uvážlivě, protože ta bude už napořád zabudována do Robota (už nikdy ji nebudete moci zaměnit!).
    Protože budete pravděpodobně Robota využívat v první linii na krátké vzdálenosti, potřebujete rychlopalnou zbraň s co největším zásobníkem (nevhodná by tedy asi byla dalekonosná ručnice s malým zásobníkem a velkou náročností na akční body). Myslím, že nejlepší volbou pro Robota je M16A2 / C7.
Nemusíte přemýšlet nad tím která přídavná zařízení (snímatelná či nesnímatelná) máte nainstalovat na zbraň kterou dáváte MadLabovi pro montáž do robota. Jak to tak vypadá, všechna tato přídavná zařízení musí vědec odmontovat, takže pak stejně bezúčelně skončí na hromadě na zemi.

Rocket Rifle

POZOR!:  Pokud chcete Robotovi dát Rocket Rifle - ujistěte se že zbraň není blokována na něčí otisk prstu. Pokud ji totiž již předtím někdo používal a vy ji nenecháte odblokovat, pak po montáži na robota obdržíte při pokusu o výstřel chybové hlášení: „Chybná identifikace otisku prstu“ („Invalid fingerprint ID“), díky čemuž nemůže robot zbraň používat a vám tak bude úplně na houby (zbraň mu již nelze vyměnit za jinou).
    Takže pokud mu ji chcete dát - nechte ji nejprve u nějakého odborníka na elektroniku (např. Fredo - Grumm, H1) odblokovat a až pak ji předejte MadLabovi, aby ji zamontoval do Robota.