O S O B N Í    Ú D A J E

Miguel Cordona - osobní údaje
  • 1.  VLASTNOSTI  POSTAV

Vlastnosti postavy určují její schopnosti při různých činnostech. Každý údaj má rozsah od 0 do 100. Většinu vlastností lze zlepšovat tréninkem a také používáním při souvisejících činnostech. Tak jak se zlepšují vlastnosti dané osoby, roste i její bojová hodnota a s ní i její požadavek na plat. Vlastnosti každé postavy tedy vyjadřuje těchto šest hodnot:

ZDRAVÍ („Health“) – Představuje fyzické zdraví osoby a zároveň vyjadřuje jak velké zranění je pro ni smrtelné. Voják se zdravím 100 je v perfektní kondici; voják se zdravím 10 může být zabit kopnutím boty. Zdraví ovlivňuje celkový výkon postavy a účinnost ostatních vlastností a dovedností (asi těžko dobře vykoná nějakou práci když mu upadávají ruce).

HBITOST („Agility“) – Udává jak dobře osoba reaguje na podněty. Ovlivňuje rychlost přesunů, úspěch při různých činnostech a schopnost přerušení tahu protivníka.

OBRATNOST („Dexterity“) – Měří schopnost osoby provést přesně jemný či přesný pohyb. Vysoká obratnost je velice důležitá pro úspěšné používání dovedností: Léčení („Medical“), Výbušniny („Explosives“), Montér („Mechanics“) a Trefování („Marksmanship“). (Zkrátka a dobře - když si někdo přečetl všechny lékařské knihy, tak to ještě neznamená že bude dobrý chirurg, když se mu třesou ruce.)

SÍLA („Strength“) – Vyjadřuje jaké má voják svaly a fyzickou sílu. Je obzvlášť důležitá v boji muže proti muži, při násilném otvírání věcí, při házení předmětů a rozhoduje o tom kolik věcí může voják pobrat aniž by byl přetížený (jakmile je překročeno 100% snižují se dostupné akční body, je pomalejší a brzy se unaví).

INTELIGENCE („Wisdom“) – Ovlivňuje schopnost osoby učit se ze zkušeností a z tréninku (rychlost učení) a dále ovlivňuje porozumění principu věcí. Vysoce inteligentní vojáci nemají problémy se zvládávím principů složitých vojenských předmětů. Těm kteří na tom nejsou duševně tak dobře, trvá více času přijmout složitosti dovedností a činností. (Hej, chlapci! Koukněte na ten srandovní kovový ananas s čudlíkem!)

VEDENÍ („Leadership“) – Vyjadřuje osobní kouzlo, respekt a vystupování. Ovlivňuje konání vojáka v poli, rychlost tréninku milicí a interakci s nehráčskými postavami.

 

  • 2.  DOVEDNOSTI  POSTAV

Vedle osobních vlastností popisují každého vojáka ještě 4 základní dovednosti. Jejich hodnota je obdobně jako u vlastností postavy v rozmezí 0–100, přičemž ji také lze zvyšovat tréninkem a praxí. Dovednost 0 se však nezlepší nikdy. (Někteří lidé se na lékaře nebo mechaniky prostě nehodí…) Zde je tedy výčet těchto 4 dovedností:

LÉČENÍ („Medical“) – Protože se boje zřídkakdy odehrávají v blízkosti nemocnic, musí zranění vojáci s ošetřením Lékařská souprava spoléhat buďto jeden na druhého nebo každý sám na sebe. Lékařská dovednost představuje soubor medicínských znalostí a schopností léčit raněné. Velikost této dovednosti přímo ovlivňuje rychlost hojení osob v módu pacient.

VÝBUŠNINY („Explosives“) – Schopnost zacházení s výbušninami určuje vojákovu HMX Detektor kovů Zemní mina zdatnost při vytváření, používání a vyřazování výbušnin, bez toho aniž by se sám vyhodil do vzduchu. (Osoba s velkou dovedností může bez zapocení zlikvidovat složitou bombu, zatímco osoba nezkušená může zničit budovu pouhým pokusem posvítit si zapalovačem.)

MONTÉR („Mechanical“) – Vojáci musí používat všelijaké Souprava nářadí důmyslné přístroje - zbraně, dálková ovládání, zámky atd. Dovednost montér hodnotí schopnost vojáka opravovat poškozené a opotřebované věci, zbraně a vozidla, dále má velký vliv na schopnost otevírat zámky a smontovávat nové věci kombinací existujících součástí. Osoba s nízkou dovedností mechanik věci smontovávat buďto vůbec nedokáže a nebo je při montáži hrubě poškozuje.

Steyer AUG

TREFOVÁNÍ („Marksmanship“) – Velikost této dovednosti odráží schopnost vojáka přesně zasáhnout určený cíl střelbou nebo hodem. Voják může mít sloní zdraví, ale pokud se nedovede trefit do nepřítele, pak mu nepomůže ani svěcená voda.

 

  • 3.  ZKUŠENOSTNÍ  LEVEL

ZKUŠENOSTNÍ LEVEL („Experience Level“) je nejdůležitějším znakem vojáka. Odráží všechny jeho získané zkušenosti a znalosti, délku služby, počet prožitých bojů atd. Dosažení vyšší zkušenostní třídy s sebou pro něj přináší následující výhody:

  • jeho schopnost zjistit pasti a léčky se zlepšuje;
  • zlepšuje se jeho schopnost plížení a tichého pohybu;
  • je schopen rychleji a přesněji zamířit na nepřítele;
  • snadněji získá přerušení v tahu nepřítele (a nepříteli toto přerušení umožňuje méně);
  • jeho celková dovednost v poli se zlepšuje;
  • a také může požadovat vyšší plat (což je pro něj také výhoda).

Další věc ke zkušenostnímu levelu: vojákům se nezvyšuje jejich zkušenostní level jen po činnostech jako je např. zabití, odminování či montáž - zvyšuje se také tehdy když se dokončí nějaký quest a oni jsou právě u toho.

Avšak pozor - pokuste se kontrolovat rychlost zvyšování zkušenostního levelu. Později totiž i původně nejlevnější vojáci začnou žádat platy blízké nejdražším žoldákům hry. A pokud pro vás nejsou nějak důležití (potřebujete je jen na specifické práce) je lepší je propustit a za stejné peníze místo nich najmout nějaké bojově lepší žoldáky. Takže vynechte tyto méně důležité žoldáky z bojů a najměte je jen tehdy když je opravdu potřebujete (k otevření speciálních dveří, k tréninku milice, k opravě či kombinaci věcí apod.).